ایجاد آزادراه در خراسان شمالی صرفه اقتصادی ندارد

مهدی نظریان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های راهسازی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق قانون آزادراه باید با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی بخش خصوصی ایجاد شود و زمانی این سرمایه گذاری دارای توجیه است که میزان دریافت عوارض از تردد در این مسیر قابل توجیح باشد.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در سرمایه گذاری به دنبال سود است و ترافیک باید به حدی برسد که دریافت عوارض قابل توجه باشد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمالشرق کشور ادامه داد: شمار تردد در هر شبانه روز باید دست کم ۲۰ هزار مورد باشد که این رقم در محورهای خراسان شمالی کمتر از هشت هزار تردد است.

وی عنوان کرد: بهره براری از پروژه بزرگراهی محور بجنورد-جنگل گلستان و بجنورد-اسفراین به نیاز استان به داشتن محور چهارخطه و ایمن پاسخ می دهد و این نیاز تا یک دهه آتی تامین می شود.

نظریان درباره اجرای پروژه راهسازی محور بجنورد- جنگل گلستان اظهار داشت: چهارخطه کردن ۴۵ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است که با تخصیص به موقع اعتبارات مصوب سفر دولت به زمان بهره برداری آن سرعت داده می شود.

وی افزود: محور چهار خطه بجنورد – جنگل گلستان حدود ۶۰۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد و تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه و زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمالشرق کشور خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰ کیلومتر از این مسیر آماده روسازی و کارهای زیرسازی در ۱۰ کیلومتر انجام شده است و حدود ۲۰ کیلومتر از این محور تا اوایل سال آتی به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، در سفر دولت به استان خراسان شمالی در تیرماه جاری ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه راهسازی اختصاص یافت.

دیدگاهتان را بنویسید